vrijdag 5 oktober 2012

Funny little hats (not a serious post at all)


na deze post,
kan ik begrijpen dat niemand 
mij Ooit nog serieus neemt,
want dit is natuurlijk een onzin-haakwerkje,
ik kan je ook niet vertellen hoe ik er op kwam,
ik was met iets anders bezig,
wat helemaal niet lukte,
zag het schoteltje met eikeltjes liggen,
en voor ik het wist had ik een hoedje gehaakt,
eindelijk lukte er Wel iets,
en ik maakte er nog meer,
waarschijnlijk  ga je ze niet namaken,
maar mocht je er toch zin in hebben:




daarna plak je ze,
met een beetje alles-lijm vast.
en vervolgens...
tja, dat weet ik dan ook niet,
ik hing ze aan een touwtje,
en plakte ze op de schouw,
ze hangen er nog steeds,
en ik kan je zeggen,
elke keer als ik er langsloop
moet ik erom glimlachen...
(lang leve de Nonsense)


fijne dag!

61 opmerkingen:

  1. Lang leve de nonsense indeed! Mijn glimlach heb je ook...een hele grote! Jammer dat je hier in Spanje, waar ik woon, niet zo makkelijk eikeltjes vindt, want ik denk dat ik de verleiding niet had kunnen weerstaan. Nou ja, ik kan de eikeltjes er ook altijd nog bijhaken... Fijne dag en groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Ingrid ze zijn zo verschrikkelijk leuk. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haken is ten alle tijden serious business hoor :-). Nu ook weer, echt superleuk vrolijk werk heb je gemaakt. Als je ze in een kurk steekt en er armpjes en beentjes aan vastmaakt heb je een leuk poppetje zo met dat mutsje. Have a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief idee.
    So schattig :O)

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi, eigenlijk.. vind ik ze hartstikke leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig, ze toveren inderdaad glimlachen tevoorschijn !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voilà, het bekijken van dit blogje doet mij hier breedglimlachend voor mijn computer zitten op deze druilerige herfstochtend, en ik voel me zo blij bij het zien van deze schattige eikelmutsjes!!! Dat noem ik nu nog eens écht leven....genieten van zulke dingen...plots wordt nonsense héél WAARDEVOL !
    nog een prettig dagje,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top idee ,dit wordt een kleurige herfst.!
    Ga vanmiddag eikeltjes zoeken.
    groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, eigenlijk zijn ze wel leuk.
    Om na te maken.
    Vandaag nog !
    Om ook met een glimlach deze regenachtige dag door te komen !
    Thanx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, ik glimlach ook! Ze zijn hartstikke leuk. Zelf maakte ik het omgekeerde, het originele hoedje en een eikeltje van vilt (ook in verschillende kleuren). Hier thuis tussen 4 stoere mannen noemen ze dat 'druk bezig zijn met niks!'. Fijn weekend en succes op de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. really cute!! thank you for sharing!
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu wil ik ook haken! ze zijn zo leuk. groetjes, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn juist heel leuk! Ik krijg ook zin om ze te maken maar ik wil eerst die leuke slinger met blaadjes leren maken van een tijdje terug. Vandaag is het echt een dag om te haken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was juist op zoek naar wat herfstinspiratie... en nu heb ik het gevonden! Dankjewel;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat nou onzin? Ze zijn gewoon te leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O geweldig leuk én juist inspirerend..jammer dat ik geen eikeltjes heb in huis:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal geen onzin. Heel erg leuk juist. Ik heb hier op de tafel een boom staan die ik van drijfhout gemaakt heb en daar hang ik elk seizoen iets anders in. Ik wist niet goed wat ik er deze keer in zou hangen maar dankzij jou weet ik het nu wel. Ik ga het ook met kastanjes en walnoten proberen. Dank je wel voor je patroon en je eeuwige inspiratie.

    Liefs en een fijne dag,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat zijn van die heerlijk fijne dingen waar je blij van wordt! Hihi, grappig gemaakt hoor!

    Fijne dag vandaag,

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is zó leuk Ingrid!
    Ik word er in ieder geval erg vrolijk van :-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn ontzettend leuk, ik zou ze echt dus wel maken!!
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, andersom ken ik ze wel, maar die mutsjes zijn juist komisch!
    Ik ga het denk ik nog maken ook!
    Groetjes, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk!
    We gaan morgen met de kinderen knutselen met de eikels en kastanjes die we hebben gevonden. Vanochtend nog even luciferhoutjes gehaald maar nu ga ik voor mezelf ook de haaknaalden en katoen klaarleggen.

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze 'onzin' vrolijkt tenminste nog op! :)
    Fijn weekend!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schattig ga ze zeker eens maken, bedankt voor je beschrijving. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O, ik ga deze juist wél maken! zo leuk!!!
    Nonsense voor in 't weekend: heerlijk!

    Hoop dat je nog van die ideeën hebt hoor!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je zou wensen dat ze zo kleurig van nature waren! Ik geniet ervan en ga zoonlief (als het droog is!) op eikeltjesjacht sturen! Dankjewel voor dit idee en het patroon!!!

    Groetjes
    Miriam, breed glimlachend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. haha! ik moet hier ook erg om glimlachen :)
    Toch leuk als ze op deze manier in de boom in het bos zouden hangen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. geweldig toch!! Leuk om de eikeltjes weer eens anders in je kamer te hebben dan op een schaal met kaarsjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Erg leuk, we wonen bij een weg met allemaal eikebomen, dus materiaal zat. Laat ze maar 'regenen'. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dit maakt het bezoeken van jouw blog nou juist zo leuk!
    Mijn hart maakt een sprongetje. Fijn weekend en succes zondag op de markt!
    Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  31. http://frenchgeneral.blogspot.nl/2012/07/brocantes-vide-greniers-and-marche-aux.html

    Hier vind je gehaakte eikels met dop en al ;-)

    groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind ze juist geweldig leuk! en wie weet ga ik ze toch echt maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel lief! Heb ik net het omgekeerde gepind (zie hier ), omdat het zo leuk is, blijk je de eikels helemaal niet weg te hoeven gooien :) Lieve onzin.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ze zijn zo schattig. Heb ze gemaakt en op m'n blog gezet, met een link naar jou natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Onzin post, niet namaken? Wat een onzin! Ik pak meteen mijn haaknaald en mijn gevonden eikeltjes erbij :D

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Haha ik neem je nog steeds hardstikke serieus hoor! Dit is toch juist een teken van hoe ontzettend creatief je bent! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. That is such a cute idea!!! I postetd it on my blog:
    http://schoenstricken.de/2012/10/hakelmutze-fur-eicheln/
    I hope that you like it.
    Best wishes from Berlin, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hingen ze zo maar aan de boom :). Ik word er vrolijk van.
    Wat voor garen gebruik je toch, ik vind het er mooi uitzien met die heldere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hey,

    i like this garland a lot! what a funny idea!

    I linked to your tutorial on my blog - thanks for sharing!

    doro K.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. haha, ik vond deze bovenste foto op http://pinterest.com/pin/234890936786291976/ en wist meteen, dat kan alleen maar ingthings zijn... Want jij kan als geen ander, van iets heel onbenulligs, iets heel ontroerends en vrolijks maken! En oh, wat baal ik dat ik gisteren in het bos geen eikels vond...
    groetjes Femke Dik

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hahaha zeker dat ik deze wel ga namaken! Erg grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. En kijk eens waar ik dit ook vond: http://blog.makezine.com/craft/how-to-crocheted-acorn-garland/
    Famous!
    (geweldig leuk zijn ze!)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dank je wel Ingrid voor het delen van dit leuke idee!
    Het duurde even voor ik echte eikeltjes had gevonden
    maar dan heb je ook wat hahaha
    http://www.jellina-creations.nl/2/post/2012/10/eikel.html

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Echt zo schattig! Nou nog eikeltjes zien te scoren (dat klinkt raar)! En even een link hier naar toe zetten op Haken is hip (fb).
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Fantastisch die eikeltjes met mutsjes, daar word ik nu vrolijk van. Zeker met al die sneeuw (waar ik overigens ook vrolijk van word)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb ze ook gemaakt en schatiig dat ze zijn!
    Lekker de klas van dochterlief opvrolijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. JA, ik ga ze ook maken! Ze zijn helemaal leuk. De eikeltjes zijn al gezocht :) . Naast een mooie slinger thuis, gaat er ook een slinger mee naar de kleuterklas. Het herfstthema mag nog leuker :) . Dank voor je patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. big smile! En dat terwijl je ze al een jaar geleden erop hebt gezet. Thx!!!!!! En nee, niet voor een klas, of leuk voor de kindjes (ze zijn vanaf 17) maar wel VOOR DE FUN! Ik ga ze haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ergens in het voorjaar liep ik al met dit idee rond en gister eikels gezocht in het bos. Vanmorgen mutsjes zitten haken en ook ik moet er steeds om glimlachen. Maf idee maar zooo leuk. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ben nog onbekend op blogspot en via saar en mien kom ik bij jouw te gekke site uit. Hier word ik nu vrolijk van! Ga vooral door met je leuke en maffe ideeen, GEWELDIG !

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Mijn zoon is gek op eikels rapen en ze moeten altijd mee naar huis. Nu kan ik er ook iets leuks mee maken. Hier komt in de herfst alvast zo een leuke eikelslinger door het huis te hangen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dit is zo leuk ik ga ze zeker maken geweldig mijn klein kinderen vinden dit ook leuk heb al verschillende dingen van je gemaakt de appeltjes bloemetjes leuk toch.Ik hou er wel van bedankt.en zeker ga gewoon door met deze leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)