donderdag 17 januari 2013

DIY (yes, again; ) this time: little crochet buttons..


soms ontstaan iets bij toeval,
zo zat ik op de bankt,
terwijl ik op de laptop naar Uitzending gemist keek,
ik heb geen tv, het is er gewoon nog niet van gekomen,
en ik mis het ook helemaal niet,
maar soms heb ik Ineens zin om iets te kijken,
in dit geval een documentaire over David Hockney,
mijn favoriete schilder,
maar ik dwaal af...


dus ik zat zomaar wat dingetjes te proberen,
eigenlijk maakte ik grote bolletjes.
wat steeds maar niet lukte,
ze waren gewoon te plat,
het leek meer op een knoop..
nou zo dus...ik ging helemaal geen knopen maken..
maar zijn dit ze geworden...
doordat je ze met een bloemetje of iets,
vast naait, zijn ze behoorlijk stevig..
(de blad-schaal kocht ik pas bij de kringloop,
ik vind m van grote schoonheid)
zo doe je het:





dat bloemetje, of iets erop zetten,
kost wel enige moeite,
maar gewoon een beetje duwen en trekken,
en dan lukt het wel
(voorzichtig met je vingers...
ik zou eigenlijk eens zo'n 
ouderwetse vingerhoed moeten hebben..)


naai ze op een vestje,
zet er een speldje achter,
of hang ze aan een kettinkje,
wat je leuk vind...


wel, veel plezier ermee,
ik ga maar eens een beetje huishouden,
dat is er niet Zo van gekomen,
met al dat geknutsel...


fijne dag
en pas op voor gladde stoepjes (ohoh)
-X-

19 opmerkingen:

  1. Echt leuk! de mooiste dingen ontstaan soms uit proefjes, mislukte werkjes of onbedoelde acties :-)

    (wij zaten hier een week zonder tv, 'ze' hadden het verkeerde huis afgesloten :-o voor mezelf heb ik de tv geen minuut gemist maar voor de kinderen wel...dus ben blij dat ie het sinds gister weer doet)

    xxfijne dagxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk!! Mijn dochtertje heeft knoopjesbehang op haar slaapkamer, misschien wel een leuk idee om er van deze knoopjes op te hangen. Met zo'n duidelijke omschrijving zou het mij wellicht ook moeten lukken deze te maken ;-) Een fijne dag, ik moet ook aan de poets vandaag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er allemaal weer heerlijk gezellig uit. Zutphen in de sneeuw, ik kan mij er iets bij voorstellen hoor! (ging vroeger naar de middelbare school in Zutphen en mijn zusje woont er) Leuk hoor die gehaakte knoopjes!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk! Het gaat gelijk kriebelen om het te proberen, maar eerst aan het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die gehaakte knopen! En succes met poetsen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik ben net begonnen met haken. Mijn moeder komt zo om me een haaktasje te geven. Kunnen we deze gelijk proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk leuk leuk! Goede dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn leuk, maken het vestje helemaal af!

    Heb je al ergens gezegd met wie je de gehaakte slingers wil ruilen?
    Of heb ik er overheen gelezen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oja dat is waar ook :)even vergeten, dank je, morgen heb ik weer een ruil, en dan zal ik meteen even zeggen met wie ik de slingers wil ruilen..

      Verwijderen
  9. Knap dat je ondanks je alle kleuren door elkaar gebruikt het toch altijd zo mooi passend kunt maken![heb ik altijd nog moeite mee]

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You know I will have to make a lot of these now!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke blog met veel kleur en inspiratie
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig dat de knoopjes spontaan ontstaan zijn, inspiratie laat zich niet dwingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat gaat weer druk worden dit weekend. Envelopjes voor lieve vriendinnen, knopen haken voor op een warm vest en mijn eigen mozaiekproject moet ook nog van de grond....heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag de naam 'David Hockney' vorige week al op één van je tekeningen. Ik bezocht in december een tentoonstelling in Keulen met zijn werk
    DEZE
    Prachtig, een aanrader!
    Echt een lucky accident je knopen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het heel leuk;en probeer nou ook zo iets vanavond.
    Thank you so much, just purchased a jacket in the charity shop missing 10 buttons. x

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)