donderdag 13 juni 2013

DIY clipboard & my old fashioned kitchen cabinet


laatst kocht ik ergens een klembordje
dat leek me handig om op te tekenen
als ik op de bank zit 
(ik teken vaak als ik op de bank zit)
het was een duur bordje, dus ik aarzelde..
toen ik thuiskwam, deed de klem het niet
(ik kon het niet gaan ruilen wat ik kocht het in Haarlem..


 dus ik dacht weet je wat
dan maak ik het zelf..
het was even een gepuzzel
(en er ging Natuurlijk heel veel denkwerk aan vooraf ;)
hoe ik de klem op het bordje kreeg
maar zo doe je het:







hier staat
doe de splitpen door het gaatje,
en zet vast aan de achterkant


en zo makkelijk is dat..
(bij de laatste foto heb ik papier op de 
achterkant van het bordje geplakt
dat moet dan net iets kleiner zijn dan het bordje)


je kan er kaartjes aan klemmen
heb je een Soort fotolijstje
je kan het gebruiken om op de bank te gaan tekenen
(dat kan ik je van harte aanbevelen)


het gebruiken als boodschappen bordje,
kortom: kleine moeite, groot plezier (ha)


ik wens jullie een hele fijne dag
(en mocht er iemand zin hebben in een 
jaren 60 keukenkast, kijk maar even op
mijn Instagram foto's kom je hem wel tegen
het is de wit met blauwe,
die staat hier in de tuin, onder plastic..
de mensen van de kringloop wilde hem niet meenemen
want veel te ouderwets (haha)
gratis af te halen in Zutphen
wel zo snel mogelijk van de regen knapt ie niet op,
mail me maar even mocht je zin hebben
in een 'gek ouderwets ding' (niet mijn woorden;)

fijne dag
-X-

19 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n clipboard! Die ga ik ook eens maken om foto's aan te hangen. Tekenen doe ik ook altijd (nou ja, vaak dan) op de bank maar dan met mijn tekenmap er onder :-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! En zo simpel. Bedankt voor de inspiratie. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee, ik vond er laatst in bij de kringloop en moest hem gewoon meenemen, nu weet ik waarom...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!!! Ik wil ook weer meer gaan tekenen!!
    Krijg hierdoor VEEL inspiratie!
    Fijne dag, groetjes, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, zo'n bordje wil ik al een tijdje! Die ga ik zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ... behalve je nieuwe weblogbericht werd ik vandaag ook verrast door de een mail van de 101woonideeën: je papieren bloemen zijn de 'zelfmaker van de week'! Leuk hé!
    Fijne dag, groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk idee!
    Makkelijk, goedkoop en érg leuk om iemand mee te verrassen. (of natuurlijk gewoon lekker voor mezelf ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ )
    Bedankt voor de uitleg hoor!
    Moet zo toch nog naar de bouwmarkt, neem ik gelijk klemmen en splitpennen mee....leuk projectje voor deze regenachtige dag ☺.

    Fijne dag gewenst.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo leuk! bedankt voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk weer! Altijd een feestje om rond deze tijd even bij je te neuzen :) Deze gaat op de todo list hoor, helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Had laatst al klemmetjes gekocht, maar wist niet hoe ik die zou gaan bevestigen. Bedankt voor je denkwerk. Misschien is het ook leuk om stof om stof te gebruiken i.p.v. papier en een klein houten plankje is misschien iets steviger als karton, maar dat werkt dan alleen maar met stof, want het papier gaat dan op de hoekjes scheuren...

    Wat een vreemde ontwikkeling dat een kringloopwinkel een meubel te ouderwets vindt om te verkopen!

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er super vrolijk uit!
    Fijn dat je al het denkwerk hebt gedaan..
    ..en ook hier is de Kringloop nogal "kritisch":)
    Nog een fijne dag!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk idee.. dat ga ik vast en zeker doen.En.. gezellig het stuk in de nieuwste Mollie Makes...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan de kast jammer genoeg echt niet kwijt maar wat raar dat de kringloop hem te ouderwets vindt! Dat is toch juist hun kracht? Misschien een andere kringloop?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super leuk idee ! Bedankt voor de uitleg --> komt zeker op mijn to-do-lijstje voor deze zomer :)

    groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super idee! Maar ze zijn er ook voor heel weinig bij de Wibra, met redelijk leuke printjes. Ik gebruik ze voor workshops als mensen gaan tekenen maar er zijn geen tafels.. <3

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)