donderdag 4 juli 2013

Little summer bag DIY (and you can win the one I made)



terwijl ik van de week 
mijn boeken aan het uitzoeken was
vond ik nog allerlei oude haakboeken
waarvan ik eigenlijk niet meer wist 
dat ik ze had..
en Ineens had ik heel veel zin om te haken,
dus ik zocht een leuk steekje uit
uit één van die boeken en haakte
(terwijl ik naar de Tour de France keek..
(met een half oog..)


het formaat van het tasje is 20 bij 20 cm
je kan het makkelijk groter of kleiner maken
het aantal steken moet steeds deelbaar zijn door 4
zo doe je het
(ik hoop dat het goed leesbaar is,
normaal maak ik de patronen op de laptop
maar ik zat zo lekker naar de Tour te kijken
dat ik het op papier maakte..:)


de streepjes van het tekeningetje zijn natuurlijk de stokjes
en de rondjes de lossen


zo is het misschien wat duidelijker..




de onderkant van het tasje 
kan je ook heel goed aan elkaar haken,
de zijkanten moeten wel genaaid
dat kreeg ik niet netjes gehaakt..
veel plezier ermee, mocht je het gaan maken


en oja, mocht je niet kunnen haken
of er gewoon geen zin in hebben
ik vind het leuk om deze weg te geven
dus laat een reactie achter
als je het zou willen ontvangen..
ik ben wel benieuwd wat je er in zou meenemen,
je strandschepje, een stokbrood,
of misschien iets heel anders?

-if you like to win this little summer-bag I made
please let me know what you'd like to put in it..-

en oja 2 ik wil ze ook best in opdracht haken
in het formaat en kleur die je leuk vind
als je tenminste niet teveel haast hebt
het moet dan een beetje tussen het dozen inpakken door
mail me dan even, als je wil

hoe dan ook
ik wens je een fijne dag
 -X-

46 opmerkingen:

  1. ik kan niet haken en zit hier vol bewondering te kijken naar dit tasje, echt een instant-zomergevoel... ik doe graag mee en waag mijn kans...

    madebyelke.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas. Dankjewel voor het patroon. Wat zou heerlijk zijn als er lekkere strand spulletjes in kunnen. Maar het mooie weer komt eraan! Oh ja en een flesje water. Die gaat overal mee naartoe :-)
    Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan haken, maar er staat nog te veel op de planning voor mijn vakantie over 4 weken. Dus zou ik graag dit lieve tasje gebruiken om een leesboek, een haakboek en mijn setje haaknaalden in te doen op vakantie in onze nieuwe oude VW-camperbusje (duim dat ie niet stil komt te staan in die tunnel van ruim 5 kilomter!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er heel mooi uit en dan die kleuren, ik ga het zeker proberen te maken. Maar deze zou ik ook heel graag hebben voor de vakantie, om al mijn vonsten van het strand in te doen , elke dag neem ik het tasje mee en stop er al mijn jutter vonsten in. Lieve groet en sterkte met de verhuis Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik zou meenemen in het tasje is een tandenborstel, een kaart van Frankrijk, schoon ondergoed , een zonnebril en als het nog past een flesje water. Het is echt een schattig tasje en die kleuren.....wie weet komt hij bij mij wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat een mooi tasje! Knap gedaan :-) Ben zelf een beginnend haker en worstel nogal eens met de steken ;-) Ik zou het tasje aan mijn dochter geven die na de zomervakantie naar groep 3 gaat. Voor haar brood en drinken, haar gymspulletjes of de bloemetjes die ze elke dag plukt of om haar knuffelaap in te doen :-)
    Groet, Tamara Verhoef

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw leuk tasje! En ik heb al zo'n lange to do lijst voor we op vakantie gaan. Mijn spintol en wat wol zouden mooi in het tasje staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schatig tasje, ik ga hets teekje uitproberen! Dank je wel voor het zomergevoel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fabulous bag!
    I'd put my granny squares and a hook and wool in it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, ook in de kleuren! Ik zou er zeker mijn haaknaalden tasje en enkele bolletjes katoen in doen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig vrolijk vakantietasje! Onze Elke van bijna 5 zou er heel blij mee zijn, dan kan ze haar knuffels en anderen meisjesdingen er in meenemen. Ik doe dus heel graag mee voor haar!
    Ik heb net een haakboek van de bieb gehaald om mijn kennis weer op te frissen, dit is nog te moeilijk. Misschien lukt het wel om het visje helemaal zelfstandig te haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap hoe jij patronen kunt maken! Zelfs ik begrijp deze, terwijl ik normaal gesproken hopeloos ben met patronen. Misschien dat ik hem eens haken ga als cadeautje. Ik zie hem al voor me in rozetinten voor een lief klein vriendinnetje... maar dan doe ik wel mijn eigen visje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor mij nog iets te hoog gegrepen.... Dus ik hou mij aanbevolen! Mijn dochtertje zou het tasje helemaal super vinden en als zij mij de kans geeft om het tasje zelf te houden, dan gaat er een boekje of tijdschrift in om lekker onderweg te kunnen lezen als mijn kids lekker spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh wat ziet dit er weer geweldig uit. Suus (mijn dochter) zou deze ook geweldig vinden, dus straks in Frankrijk samen de boodschapjes ermee halen.. Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Such a beautiful bag!Wool and crochet hook would be in the bag,because I would like to start a Granny Square Blanket in my holiday...

      Verwijderen
  15. Lief tasje! Dat visje vind ik geweldig, daar ga ik mezelf aan wagen! Het tasje is leuk om te vullen met kleine verrassingen op de achterbank, elk uur een pakje open op weg naar het zuiden, bv iets lekkers, een spelletje, papier en potloden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ziet er erg leuk uit Ingrid
    ik kan zelf haken en ga dit ook zeker doen
    dank je voor het patroon
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooie tas! Ik kan zelf niet haken, maar ben wel jaloers op mensen die het wel kunnen! Ben net begonnen met naaien...
    Eind juli gaan we een weekje naar het zuiden van Frankrijk. Ik zie me al naar de markt gaan met deze tas en een zomerkleedje aan. Wat zou ik dan in de tas stoppen? Vers gekocht fruit! En 's morgens lekkere croissants. En nu maar hopen! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zin ? hihi ik waag een kansje ! helemaal geweldig. liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. staat op mijn doe-lijstje...
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief tasje! Ik zou hem heel graag zelf haken maar momenteel ontbreekt het me echt aan de tijd er voor. En als jij hem graag wilt weggeven dan mag dat altijd aan mij natuurlijk ;P Ik zou er mijn tekenspulletjes in doen en een wandeling gaan maken naar een rustig plekje aan het water. Even weg van alle drukte en alleen zijn met een wit vel papier en een potlood....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ojeej nog meer inspiratie ^^ leuk tasje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk! Ik doe graag mee, heb ooit een haakcursus gevolgd maar ik snap er niks meer van:-(
    Voor deze doe ik graag mee! Wat er in gaat? Volgens mr. A vooral onzin:-) in ieder geval een notitieboekje, labello, sleutels, kleingeld in een beursje, wat tijdschriften, zonnebrand..... Euhhh... Hoe groot is het tasje ook alweer?:-)
    Grt. Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk, en met patroontje, dus ik zal me er zelf eens aan wagen. Ben al aan het bedenken of ik 'm op een of andere manier niet in het rond kan haken zodat ik de zijkanten niet aan elkaar hoef te naaien.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig leuk tasje... het is er nog steeds niet van gekomen zelf te leren haken. Het tasje zou ik geven aan mijn dochter van 8 en ik denk dat haar vriendenboekje en wat snoepjes erin meegaan ^_~

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou het vullen met liefde en er lekker mee pronken. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke zomerse tas! Die zou ik heel graag winnen...
    Wat ik er in zou stoppen? Ik zou er bollen katoen in stoppen en mijn haaknaalden set, om die mee te kunnen nemen de paar dagen die we straks weggaan.. Waarom? Zodat ik kan haken, omdat gezien mijn burn-out momenteel dat het enige is waar ik een beetje ontspanning uit haal....

    Groetjes sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die is leuk!!! Ik zou um graag winnen! Ik zou er mijn donald ducks in doen om mee te nemen als ik straks ga verhuizen zodat ik affentoe even kan rusten en ontspannen met een duckie :)
    Liefs ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I would put my summer tidbits of things I have done so they would be together for me to include in my art journal. Would be a bright spot in the summer to win!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik zou er een flesje water zonnenbril en mijn telefoon in doen... mijn telefoon zodat ik altijd op jou blog kan kijken als ik op het strand zit of op een terasje....

    groetjes rosanne ik heb zelf geen blog maar wil er wel een,dus nog even en ik ben niet meer anoniem!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik bekijk je blog met mijn dochtertje en toen zag ze de tas en zei ze 'voor mij voor de pop toch', dus dacht ik toch maar een berichtje achter te laten:)Leuk dat je in de Flow vakantieboek staat, ik wilde hem nog gaan kopen hopelijk zijn ze er nog. Fijne vakantie en succes met inpakken/verhuizen. Je woont straks aardig in de buurt van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik zag hem al op instagram, hij is echt superleuk!! Ik waag dus ook heel graag een kansje om deze te mogen krijgen :)
    het lijkt me een ideaal tasje voor in de auto onderweg naar mijn ouders. haakbiekje, haaknaalden, paar katoentjes... en dan hebben we drie uur om lekker vissen te haken, en misschien ook wel zo'n tof tasje haken, voor een lieve vriendin ofzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. super leuk zeg in de Flow.
    ben echt dol op de Flow en ga zeker het vakantie boek halen .Ik wil ook dol graag meedoen om een kans te maken op dat super lieve leuke tasje.
    Ik neem er dan in mee flesje water die heb ik altijd bij me een pakje toetendoekjes voor de toetjes van de kids en mn mops mn mobieltje.een bolletje wol en een haaknaald en niet te vergeten mijn beursje met centjes.ik wens je een mooi en fijn weekend toe liefs Stip

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I love your blog and this bag is very cute! :) The only thing is that my computer would not translate the pattern in English :( In such a tote I would bring my current knitting/crochet project and some candy!!!! :)Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zou er waarschijnlijk niets in kunnen doen als ik zou winnen, want er zijn hier drie kapers op de kust... Zij doen er dan een lipglosje, een nepmobiel, een zonnebril, hun portemonneetje en hun favoriete knuffeltje in.
    Hoop dat dit de eerste give-away is die ik ga winnen, maar hoop ook dat er hier geen oorlog uitbreekt over wie het tasje mag gebruiken. Misschien moet ik het toch lekker voor mijzelf houden en aan het gezellig gebloemde rode kapstokje in de gang hangen met rondslingerende spulletjes erin, spulletjes die ik anders nooit kan vinden.
    Succes met het inpakken van al je spullen.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Och als ik deze zou winnen zou ik mijn dochter ermee blij maken, aangezien ze een beetje boos is omdat ze het diy pakketje voor een tas laatst niet mocht kopen (we hebben alle spulletjes thuis liggen..).
    En zij zou er zeker haar poppie, een boekje en het liefst nog een stukje chocolade indoen!

    ps wat een ontzettend leuk en mooi gelegen huisje hebben jullie gevonden, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. heel erg leuk!!
    ik heb er al 1 gehaakt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Superleuke tas en helemaal mijn kleuren!
    Ik zie me al lopen, richting het meer.....(met tasje ;-) ). Voor het eerst sinds jaren weer een keer op vakantie naar Italië!
    Tasje met boek, wat te eten en drinken, zonnebrand erin en mijn dag kan niet meer stuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel leuk!! Ik denk dat ik hier niet de kans krijg om er zelf wat in te doen en dat het word ingepikt door mijn dochtertjes en gevuld met prinsessenkroontjes bellenblazen en lekkere snoepjes voor onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Just adorable - I would pack my sunglasses, sun cream, book and crochet plus hook - for a very happy day x

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een zonnig tasje!
    Ik zou er wat strandspulletjes in doen en mijn haakwerkje natuurlijk...

    Groetjes Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Supermooi! Ik kan niet zo goed haken, krijg er steeds blaren van en het duurt eindeloos bij mij ... :) Ik denk dat het een ideaal tasje zou zijn om wat spulletjes voor de kids in de bakfiets mee te nemen; kleurtjes, boekjes en flesje water...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Over twee weken ben ik 40 jaar gelukkig getrouwd met Jan en dat vieren wij op het eiland Vlieland.
    Bij mooi weer naar het strand, dus mijn bikini past vast in het gehaakte tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bedankt voor het delen van het patroon.
    Ik heb hem zelf ook gehaakt met wat kleine aanpassinkjes. De vis heb ik 3d gemaakt. Ik zal proberen mijn foto's ervan naar je toe te sturen. Op mijn Blog staan ze ook zo meteen!

    Meteen een momentje om een groot compliment te geven voor de geweldige dingen die je maakt, doet en vooral ook deelt. Ik vind het altijd een genot om op je Blog rond te kijken.
    Succes verder met je verhuizing, is altijd een stressvol gebeuren, en dan toch nog tijd om te Bloggen? Knap hoor!!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh wat leuk! Helaas zit de vakantie er al op. Graag geef het tasje mee aan mijn dochter naar de kinderopvang. Voor net dat beetje zomergevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi, ja ook ik ben begonnen aan dit leuke tasje. Het haakt snel weg moet ik zeggen. Ik heb je in de Mollie makes zien staan, leuk artikel en een erg leuk blad ook. Ik heb je gelinkt in mijn bericht vandaag op mijn blog. Neem maar eens een kijkje!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)