maandag 21 oktober 2013

I've learned a new (crochet) stitch


omdat ik 's avonds veel op de bank zit
en ik absoluut niet Zomaar niks kan zitten doen
terwijl ik naar het één of ander kijk
(in dit geval de animatiefilm
the Fantastic Mr. Fox van Wes Anderson, erg leuk)
haak en brei ik mij een ongeluk
(wat een gek gezegde eigenlijk)
ik maakte al verschillende dassen en kols (kollen?)
maar nu had ik zin in wat anders..


dus ik pakte mijn geliefde boek
500 steken een aanwijzingen
(ik ben dol op aanwijzingen,
van welke soort dan ook)
speurde naar een nieuwe steek,
die niet Al te ingewikkeld leek,
en probeerde de ajour-ruitjes-steek,
gewoon omdat het zo gezellig klinkt..
(mocht iemand Toevallig nog deel 2 en 3 
hebben van deze serie boekjes
en er niks mee doen, ik hou me aanbevolen)


het was wel even proberen,
ik ben niet zo'n patronenlezer,
maar als ik bedacht heb dat ik het wil kunnen,
ga ik net zo lang door tot het klopt,
op de één of andere manier
is het nogal pastellerig geworden..
ik weet ook niet precies hoe dat Zo kwam..:)
wil je het ook proberen,
ik heb geprobeerd het patroon te verduidelijken,
(ik weet niet of dat gelukt is, ik hoop het )







gewoon proberen
mij lukte het ook niet in één keer..
ik moet er wel even bij zeggen
dat het voor mij erg lastig is 
om vragen over haakwerkjes
te beantwoorden via de mail...
ik kan van een afstand niet zien
wat er niet goed gaat, helaas...


je kan er bijvoorbeeld een tasje maken
om je favoriete zwaan in mee te nemen ;)
(hij is van plastic, dus niet zielig)
maar natuurlijk ook een baby dekentje,
of een sjaal...wat je wil
je kan het ook zo breed en smal maken als je wil,
zolang het aantal steken maar deelbaar is door 4
en 3 extra lossen..
zo maak je het tasje:


de onderkant van het tasje,
haakte ik aan elkaar,
de zijkanten zijn genaaid..
al met al is het een beetje rommelig bericht geworden,
ik hoop dat je er wijs uit kunt
(want ook vragen over rommelige blogberichten
zijn voor mij moeilijk te beantwoorden,
tenzij je een rommelig antwoord wilt...ha)

ik wens je een fijne maandag
-X-

24 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk dit steekje! Ik vind het ook leuk om oude boekjes na te pluizen (ik vond er onlangs weer een bij de kringloop) en wat uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat haak jij snel joh, gewoon een heel tasje in een weekend gehaakt! mooie steek ook, misschien iets voor een volgend project , eerst m'n lopende projectjes maar eens afronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. this stitch and the bag, too, are really nice!!! It's a pity that google translate doesn't translate the words on the pics!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. this is lovely! and I like the colors, well done.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb van deze steek een dekentje voor mezelf gehaakt. Het is een erg leuke steek om te haken. Je tas is mooi geworden joh! Pluim voor jou deze maandagochtend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HayHay!
    Super leuk! Het tasje is mooi geworden!

    Heeeeeel erg bedankt voor de kraaien en het super leuk pakketje!!! Wat een prachtige dingen allemaal :-)
    Heb je een mailtje gestuurd en op mijn blog staat er een berichtje over: divadaan.blogspot.nl

    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig tasje weer. Je legt het volgens mij wel goed uit, maar ik heb nog niet de moed eraan te beginnen. Gezellige haak/brei/knutselweek gewenst.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi steekje en bedankt voor de verduidelijking. Ik gooi deze post op de stapel met nog-te-haken, want ik zie er een mooi iets uit voortkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk steekje. Ik heb mijn grannyblanket af, dus tijd voor iets nieuws. Nog massa garen over en idd o de bank zitten en niks doen is ook niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk op zoek naar nieuwe steken en aanwijzingen niet te vergeten! Ik vind t maar Knap hoor, zoals jij haakt, ik ben een enorme haakonhandigerd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaat helemaal niet over je foto's of je tekst, die ik overigens weer erg fijn vind om te zien en te lezen....
    moest ineens aan een van mijn lievelingsfilms denken en ik dacht ineens: die vind Ingrid vast ook leuk. Vraag me niet hoe het kan, want we kennen elkaar niet eens...
    Mister Magorium Wonderemporium... magisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful!! Thank you for sharing!
    xxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh wat een schattig tasje, wat een leuke steek en wat leuk dat je het weer deelt! Ik heb net een granny square onder de knie en wil me graag eens wagen aan dat schuine haken wat je eerder plaatste en deze nieuwe steek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb meestal niet het geduld een nieuwe steek te leren die niet 1,2,3 duidelijk is maar als ik deze zie dan moet ik wel. Bedankt, leuk blogje weer. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke post!!! Ik ga het direct uitproberen!
    Je legt het heel erg goed uit moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi everyone, i need your help...i tried to translate this pattern in german. No way :/ could someone please translate it for me in english or german. That would be so great, because my grandma crocheted a big blanket with this and i couldn't find a pattern. Now i have this one but couldn't understand. Thank you so much!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi can you do the pattern in english please

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)