dinsdag 1 september 2015

Workshop etc..


Een tijdje geleden kreeg ik een telefoontje van
Katrien, zij doet de publiciteit voor mijn boeken 
bij mijn uitgever (mijn brandmanager, als ik echt hip wil doen)
Of ik wat papier workshops wilde doen op de boekpresentatie van
Arne en Carlos, je weet wel die breiende mannen,
maar nu hebben ze een boek over boekbinden,
en het verzamelen van plaatjes..enzo..
De hele dag draait natuurlijk om hen, maar 
Geertje Aalders  en ik (haha) zijn ook gevraagd
Het zijn 3 workshops met steeds ongeveer 30 mensen,
dat lijkt mij al een soort van onmogelijke opgave,
ik mag wel een papier van 1 meter bij 1 meter hebben,
om iets voor te vouwen, anders ziet niemand het..


Ik heb maar ja gezegd zonder er al te veel 
bij na te denken, anders had ik het nooit gedaan..
De bezwaren zouden gewoon de overhand hebben genomen,
zo word ik zenuwachtig van grote groepen mensen, 
ik heb geen idee hoe ik een workshop moet geven,
en ik kan nog wel wat dingen bedenken..
(feel the fear, do it anyway, zie je hoe vaak die aanwijzing
van pas komt, ik zou het op de muur moeten schilderen)
Mocht je er naar toe willen, kijk dan even op de 
blog van de Flow, zij organiseren dit evenement samen met Kosmos.
En ik, ga een paar leuke dingen verzinnen,
die ik kan doen tijdens de workshops, 
een heleboel papier verzamelen, en op die dag
ga ik gewoon 3 swingende workshops geven,
alsof ik nooit anders deed (natuurlijk niet met zo'n jurkje..:-)
Dat lijkt me een beter beeld om naar uit te kijken
dan alle andere Dat-gaat-niet-lukken-gedachten

Ik wens je een fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Goeie moed, ik weet zeker dat je het goed gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk gaat je dat lukken, veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar, je zegt ja en later ga je over een en ander goed nadenken. Dan zie je de beren op je pad en ontstaan er muizenissen in je hoofd.
    Ook al ben je nog zo creatief, een workshop voor zo'n grote groep geven is toch iets heel anders dan lekker op je eigen werkplek creatief zij en ideeën voor je boek uitwerken.
    Ideetje: het is een workshop voor Flow: misschien leuke creatieve dingen doen met een Flow magazine, anders dan mensen er normaal mee zouden doen. Misschien kunnen zij je wel aan een stapel magazines uit voorraad helpen (scheelt jou weer gezoek naar papier). Vouwen is leuk, maar er zijn zeker ook andere creatieve dingen te doen met die magazines.

    Veel succes én plezier met voorbereiden, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben bang dat ik niet zo snel 'ja' zou zeggen.......denk dat de bezwaren (zóó herkenbaar) me parten zouden gaan spelen en ik het uiteindelijk, op het laatste moment, pas met zwetende oksels, knikkende knieën en bloednerveus zou gaan doen......dusssssssss.....PETJE AF, VOOR JOU INGRID!! Weet zeker dat je het kunt.
    Ben benieuwd naar het 'achteraf-verhaal' ☺.

    En wat een originele, leuke, (lijkt mij een) goede, bruikbare TIP krijg je van Margaret, in de reactie hierboven!!
    Vindt de Flow ook helemaal leuk, ben door de Goede Sint verwend met het dikke papierboek afgelopen jaar en heb daar zóveel plezier van!
    Enne.......zou het gewoon simpel houden........ben gèk op enveloppen vouwen........en jij weet vast nog wel een 'andersom-envelop' te fabriceren.

    Succes!
    Eerst even de bezem door je huis heen (geeft rust in je hoofd ☺), dan een lekker vers bakkie ☺.....en laat de ideeën dan maar komen!

    Fijne dag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oef spannend maar wel ontzettend leuk... Helaas is de workshop voor mij ver boven mijn budget. Dus ik duik nog maar een keer in jouw boeken en als ik aan een projectje bezig ben luister ik naar jouw aanwijzingen (in mijn hoofd ;)
    Lieve groet en natuurlijk veel plezier op de workshop...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer je Ingrid, de mensen die meedoen hebben er zin in. Je krijgt dus niet te maken met ongemotiveerde storende types. Dat is belangrijk gegeven. Jij weet veel en bent heel creatief. Dat heb je in je dus hoe sp s n end en onzeker en klamme handen ook: je leert ze iets waar jij heel vertrouwd mee bent.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ingrid, ik heb me opgegeven en vind alles wat je doet leuk. Dus NO SPANG zouden mijn kinderen zeggen! En dan zijn er vast nog 29 zoals ik (en dan nog tweemaal dertig). Daarnaast pist vast iedere deelnemer in zijn (haar) broek omdat ze Arne en Carlos in het wild zien, en kan jij een beetje voor rust en regelmaat zorgen. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het mooie van workshops is dat mensen altijd open staan voor iets nieuws, ze vinden alles leuk en zijn super gemotiveerd. Ik kan me helemaal voorstellen dat het spannend is, ik vind 10 mensen leren vlechten al spannend maar des te leuk om daarna te horen dat men kan vlechten en helemaal happy zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Ingrid, ik heb me ook opgegeven. Gabrielle heeft gelijk, maakt niet uit wat je doet, het wordt sowieso leuk. Heb nog 2 maanden om me helemaal te verkneukelen. Maak je geen zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben jij toch een moedige vrouw; grote angsten voor van alles en nog wat, maar toch de confrontatie aangaan. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach, het gaat vast en zeker goed komen. Ooit werkte ik in een kinderziekenhuis. Daar moest ik af en toe een zaal vol kinderartsen toespreken. Mijn directeur zei altijd: "stel je maar voor dat al die deftige dames en heren vanavond naar bed gaan en in hun pyama en degelijke nachthemd op blote voetjes voor hun bed staan!"
    En het hielp! Misschien iets oor jou?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)